Cel mai cuprinzător ghid pas cu pas pentru a face SEO tehnic

Emanuel Udrea 26 August 2023

Află cum să efectuezi un audit SEO tehnic pentru site-ul tău pentru a-ți crește clasamentul.

SEO tehnic se referă la elementele din spatele scenei care alimentează motorul tău organic de creștere, precum arhitectura site-ului, optimizarea pentru mobil și viteza paginii.

Aceste aspecte ale SEO s-ar putea să nu fie cele mai atrăgătoare, dar sunt incredibil de importante.

  • Primul pas în îmbunătățirea SEO-ului tău tehnic este să știi unde te afli, efectuând un audit al site-ului.
  • Al doilea pas este să creezi un plan pentru a aborda zonele unde ești în urmă.

Ce este SEO tehnic?

SEO tehnic se referă la elementele din spatele scenei care alimentează motorul tău organic de creștere, precum arhitectura site-ului, optimizarea pentru mobil și viteza paginii.

SEO Tehnic vs. SEO On-Page vs. SEO Off-Page

Mulți oameni descompun optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) în trei categorii diferite: SEO on-page, SEO off-page și SEO tehnic. Să vedem rapid ce înseamnă fiecare.

SEO On-Page

SEO on-page se referă la conținutul care le spune motoarelor de căutare despre ce este vorba pe pagina ta, incluzând textul alternativ al imaginilor, utilizarea cuvintelor cheie, descrierile meta, tagurile H1, denumirea URL-ului și legăturile interne.

Ai cel mai mult control asupra SEO on-page deoarece, evident, totul este pe site-ul tău.

SEO Off-Page

SEO off-page le spune motoarelor de căutare cât de populară și utilă este pagina ta prin voturi de încredere - în special backlink-uri, sau link-uri de pe alte site-uri către al tău. Cantitatea și calitatea backlink-urilor îmbunătățesc PageRank-ul unei pagini.

Toate lucrurile fiind egale, o pagină cu 100 de link-uri relevante de pe site-uri credibile va avea un rang mai bun decât o pagină cu 50 de link-uri relevante de pe site-uri credibile (sau 100 de link-uri nerelevante de pe site-uri credibile).

De ce este important SEO tehnic?

Ai putea fi tentat să ignori complet această componentă a SEO; totuși, aceasta joacă un rol important în traficul tău organic.

Conținutul tău ar putea fi cel mai amănunțit, util și bine scris, dar dacă un motor de căutare nu poate să-l indexeze, foarte puține persoane îl vor vedea vreodată.

Este ca un copac care cade în pădure când nimeni nu este în preajmă să-l audă... face vreun zgomot? Fără o bază solidă de SEO tehnic, conținutul tău nu va face niciun zgomot pentru motoarele de căutare.

Să discutăm despre cum poți face ca conținutul tău să răsune prin internet.

Înțelegerea SEO tehnic

SEO tehnic este o fiară care este mai bine de descompus în bucăți ușor de digerat. Dacă ești ca mine, îți place să abordezi lucrurile mari pe bucăți și cu liste de verificare.

Credeți sau nu, tot ce am acoperit până în acest moment poate fi plasat într-una dintre cele cinci categorii, fiecare dintre ele meritând propria listă de acțiuni de realizat.

Aceste cinci categorii și locul lor în ierarhia SEO tehnic este cel mai bine ilustrat de această grafică frumoasă care amintește de Ierarhia nevoilor lui Maslow, dar remixată pentru optimizarea pentru motoarele de căutare.

Bazele Auditului Tehnic SEO

Înainte de a începe auditul tău tehnic SEO, există câteva elemente fundamentale pe care trebuie să le pui la punct.

Să trecem în revistă aceste elemente fundamentale ale SEO-ului tehnic înainte de a trece la restul auditului site-ului tău.

Verifică domeniul preferat

Domeniul tău este URL-ul pe care oamenii îl introduc pentru a ajunge pe site-ul tău, precum xseo.ro

Domeniul site-ului tău influențează dacă oamenii te pot găsi prin căutare și oferă un mod consecvent de a identifica site-ul tău.

Când selectezi un domeniu preferat, le spui motoarelor de căutare dacă preferi versiunea www sau non-www a site-ului tău să fie afișată în rezultatele căutării. De exemplu, ai putea alege www.xseo.ro în loc de xseo.ro

Acest lucru le spune motoarelor de căutare să prioritizeze versiunea www a site-ului tău și redirecționează toți utilizatorii către acel URL.

Altfel, motoarele de căutare vor trata aceste două versiuni ca site-uri separate, rezultând într-o valoare SEO dispersată.

În trecut, Google te-a rugat să identifici versiunea URL-ului pe care o preferi. Acum, Google va identifica și selecta o versiune pentru a o arăta căutătorilor în locul tău.

Cu toate acestea, dacă preferi să setezi versiunea preferată a domeniului tău, atunci poți face acest lucru prin etichetele canonice (pe care le vom discuta în curând).

Oricum ar fi, odată ce ai setat domeniul preferat, asigură-te că toate variantele, adică www, non-www, http și index.html, redirecționează permanent către acea versiune.

Securizează site-ul cu certificat SSL

Ai putea fi deja familiar cu acest termen - asta pentru că este destul de important. SSL, sau Secure Sockets Layer, creează un strat de protecție între serverul web (software-ul responsabil pentru îndeplinirea unei solicitări online) și un browser, făcând astfel site-ul tău securizat.

Când un utilizator trimite informații site-ului tău, precum detalii de plată sau contact, aceste informații sunt mai puțin susceptibile de a fi piratate pentru că ai SSL pentru a le proteja.

Un certificat SSL este semnalizat printr-un domeniu care începe cu https:// în opoziție cu http:// și de un simbol de lacăt în bara de URL.

Motoarele de căutare prioritizează site-urile securizate - de fapt, Google a anunțat încă din 2014 că SSL va fi considerat un factor de clasament. Din acest motiv, asigură-te că setezi varianta SSL a paginii tale de start ca domeniu preferat.

După ce ai configurat SSL, va trebui să migrezi orice pagini non-SSL de la http la https. Este o sarcină ambițioasă, dar merită efortul în numele îmbunătățirii clasamentului. Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi:

Redirecționează toate paginile http://xseo.ro către https://xseo.ro. Actualizează toate tagurile canonice și hreflang în consecință. Actualizează URL-urile pe harta site-ului tău.

Configurează o nouă instanță a Google Search Console și Bing Webmaster Tools pentru site-ul tău https și monitorizează-l pentru a te asigura că 100% din trafic migrează.

Optimizează viteza de încărcare a paginilor

Știi cât timp va aștepta un vizitator al site-ului pentru ca site-ul tău să se încarce? Șase secunde ... și asta e generos.

Unele date arată că rata de respingere crește cu 90% cu o creștere a timpului de încărcare a paginii de la una la cinci secunde. Nu ai nicio secundă de irosit, așa că îmbunătățirea timpului de încărcare a site-ului tău ar trebui să fie o prioritate.

Viteza site-ului nu este importantă doar pentru experiența utilizatorului și conversie - este de asemenea un factor de clasament.

Folosește aceste sfaturi pentru a îmbunătăți timpul mediu de încărcare a paginii:

  • Comprimați toate fișierele tale - compresia reduce dimensiunea imaginilor tale, precum și a fișierelor CSS, HTML și JavaScript, astfel încât acestea să ocupe mai puțin spațiu și să se încarce mai rapidș
  • Verifică regulat redirecționările - o redirecționare 301 durează câteva secunde pentru a fi procesată. Multiplică asta peste mai multe pagini sau straturi de redirecționări și vei afecta grav viteza site-ului tăul
  • Curăță codul tău - un cod dezordonat poate afecta negativ viteza site-ului tău. Cod dezordonat înseamnă cod leneș. Este ca și scrierea - poate că în prima ciornă îți exprimi punctul de vedere în 6 propoziții. În a doua, îl faci în 3. Cu cât codul este mai eficient, cu atât pagina se va încărca mai repede (în general). Odată ce cureți lucrurile, vei compacta și comprima codul tău.
  • Dacă este cazul folosește un CDN - acestea sunt servere web distribuite care stochează copii ale site-ului tău în diferite locații geografice și furnizează site-ul tău în funcție de locația celui care caută. Deoarece informațiile dintre servere au o distanță mai scurtă de parcurs, site-ul tău se încarcă mai rapid pentru partea solicitantăș
  • Încearcă să nu folosești prea multe plugin-uri - plugin-urile învechite adesea au vulnerabilități de securitate care fac ca site-ul tău să fie susceptibil la hackeri rău intenționați care pot afecta clasamentul site-ului tău. Asigură-te că folosești întotdeauna cele mai recente versiuni ale plugin-urilor și minimizează utilizarea lor la cele mai esențiale;
  • Folosește plugin-urile de cache - plugin-urile de cache stochează o versiune statică a site-ului tău pentru a o trimite utilizatorilor care se întorc, reducând astfel timpul de încărcare a site-ului în timpul vizitelor repetateș
  • Folosește încărcarea asincronă async - scripturile sunt instrucțiuni pe care serverele trebuie să le citească înainte de a putea procesa HTML-ul, sau corpul paginii tale web, adică lucrurile pe care vizitatorii vor să le vadă pe site-ul tău. De obicei, scripturile sunt plasate în <head> al unui site web (gândește-te la: scriptul tău Google Tag Manager), unde sunt prioritizate peste conținutul din restul paginii. Folosind cod asincron, serverul poate procesa HTML-ul și scriptul simultan, reducând astfel întârzierea și mărind timpul de încărcare a paginii.

Iată cum arată un script async: <script async src="script.js"></script> Dacă vrei să vezi unde are lacune site-ul tău în ceea ce privește viteza, poți folosi această resursă de la Google.

Sus